سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | 19 March 2024
رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران:

اعلام آمادگی ۳۲ شرکت اروپایی برای حضور در صنعت نفت ایران

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران از اعلام آمادگی ۳۲ شرکت برای حضور در صنعت نفت ایران خبر داد و گفت: این شرکت‌ها برای همکاری با شرکت‌های ایرانی خواستار ضمانت هستند.

به گزارش تجارت نفت،رضا پدیدار با اشاره به تمایل شرکت‌های کوچک و متوسط اروپایی یا همان اس. ام. ای ها در صنعت نفت ایران، تاکید کرد: در یک سال و نیم گذشته کمیسیون انرژی اتاق با هیات‌هایی که به ایران می‌آمدند وارد مذاکره شد که در نهایت به تهیه لیست ۱۱۴ شرکتی رسیدیم.  

وی افزود: اسامی این شرکت‌ها در حوزه انرژی و در امور بین‌الملل اتاق تهران ثبت شد و با توجه به شرایط اقتصادی و تحریم نفت ایران، ‌ مکاتبات خود را آغاز کردیم.

پدیدار با بیان اینکه در نمایشگاه‌ها و کنفرانس‌های بین‌المللی مذاکرات خود را ادامه دادیم، ‌ گفت: در نهایت ۳۲ شرکت اروپایی برای حضور در صنعت نفت ایران اعلام آمادگی کردند تا علاوه بر مشارکت در ساخت و سرمایه به روند انتقال دانش فنی نیز کمک کنند.

وی پیش شرط این شرکت‌ها برای همکاری با صنعت نفت ایران را ضمانت وزارت نفت اعلام کرد و افزود: این موضوع با وزیر نفت مطرح شده تا شرکت‌های ایرانی مورد تایید وزارت نفت در حوزه ساخت و در پیمانکاری ضمانت شوند.

به گفته پدیدار، وزیر نفت این موضوع را پذیرفته و قرار است معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت شرکت‌های ایرانی را بررسی کرده و پس از تایید، آنها را تضمین کند.

وی ادامه داد:‌ با دریافت این تضمین، آن را در اختیار شرکت‌های اروپایی قرار می‌دهیم و می‌توان در شرایط تحریمی که ظرفیت کار خالی است، ‌رونق تولید را در کشور ایجاد کنیم.

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران گفت:‌ همچنین زمینه انتقال دانش فنی نیز ایجاد می‌شود.

وی نحوه پرداخت پول به این شرکت‌ها را در قالب اینستکس عنوان کرد و افزود: همچنین این شرکت‌ها پذیرفتند که خدمات خود را در قالب تهاتر به ایران بدهند.  

پدیدار تاکید کرد:‌ این شرکت‌ها از کشورهای ایتالیا، اسپانیا، یونان، لهستان، انگلیس، آلمان، هلند و رومانی هستند.

وی ادامه داد: با تضمین وزارت نفت ۷۵ درصد از ظرفیت شرکت‌های پیمانکاری که در حال حاضر خالی است، ‌دوباره فعال می‌شود.

 

منبع خبر : ایرنا

پر بازدیدها
آخرین اخبار