سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | 19 March 2024

رقابت پژوهش و فناوری پتروشیمی با شرکت‌های خارجی

رئیس امور تجاری‌سازی شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی تصریح کرد: این شرکت با توجه به توانمندی‌های خود در بومی‌سازی دانش انواع کاتالیست‌ها به‌زودی رقیب شرکت‌های خارجی خواهد شد.

حسین رسولی در پنجاه‌ویکمین نشست روسای مجتمع‌های پتروشیمی اظهار کرد: با توجه به توان و دانش فنی موجود در این مجموعه، آمادگی کامل داریم تا دانش فنی و کاتالیست‌های مورد نیاز در صنعت پتروشیمی ایران را تامین کنیم.

وی افزود: همکاری‌های بسیار خوبی با هلدینگ‌ها و مجتمع‌های پتروشیمی داریم و به‌تازگی نیز توافق‌های مهمی با هلدینگ باختر و هلدینگ نفت و گاز پارسیان و شرکت‌های تابعه آن داشتیم.

رئیس امور تجاری‌سازی شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی تصریح کرد: با توجه به بومی‌سازی دانش روز جهان در شرکت پژوهش و فناوری در زمینه انواع کاتالیست‌ها، رقیب شرکت‌های خارجی خواهیم شد.

رسولی به فعالیت در زمینه غشا اشاره کرد و گفت: با یک شرکت معتبر ایرانی و یک شرکت آسیایی همکاری‌های موثری را آغاز کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه ۴۰ گروه کاتالیستی پلیمری و غیرپلیمری در صنعت پتروشیمی وجود دارد، ادامه داد: ۳۷ درصد کاتالیست‌های مصرفی در صنعت پتروشیمی به حوزه پلیمری اختصاص دارد.

رئیس امور تجاری‌سازی شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی با بیان اینکه صدها میلیون دلار در سال میزان مصرف کاتالیست در کشور است، اظهار کرد: شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی توان ارائه انواع خدمات در حوزه بهینه‌سازی و رفع مشکلات فرآیندهای واحدهای تولیدی، ارائه دانش فنی و... را به همه شرکت‌ها دارد.

پر بازدیدها
آخرین اخبار