سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | 19 March 2024
وزیر اقتصاد برزیل:

پیوستن برزیل به اوپک شاید منتفی شود

وزیر اقتصاد برزیل گفت که این کشور قصد دارد مذاکراتی در مورد آینده صنعت انرژی با اوپک داشته باشد ولی علاقه ای به پیوستن به این گروه برای قیمت‌گذاری و محدود کردن تولید ندارد.

وزیر اقتصاد برزیل در روز جمعه گفت که این کشور قصد دارد مذاکراتی در مورد آینده صنعت انرژی با سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) داشته باشد ولی علاقه ای به پیوستن به این گروه برای قیمت‌گذاری و محدود کردن تولید ندارد.

پائولو گودس، وزیر اقتصاد برزیل طی مصاحبه ای گفت:«  شما باید برای مذاکره آنجا باشید و خود را مطلع کنید». وی پس از اظهار نظرهای هفته گذشته رئیس‌جمهور برزیل برای پیوستن به اوپک اضافه کرد:«  تحت فشار گذاشتن دموکراسی‌های غربی با شوک نفتی ممکن نیست. رئیس جمهور ژائیر بولسونارو اصول و ارزش هایی دارد و آن ها را با پول معاوضه نمی کند».

 بولسونارو در کنفرانس سرمایه گذاری در ریاض گفته بود:« من شخصاً بسیار علاقه مندم که برزیل عضو اوپک باشد».

 وی گفت برزیل ذخایر بسیار بزرگتری نسبت به برخی از اعضای اوپک دارد و می‌تواند به متعادل کردن بازار نفت کمک کند چون یکی از 6 تولید کننده بزرگ نفت دنیاست.

یک مقام شرکت نفت دولتی برزیل، پتروبراس، در این مورد گفت این اظهارات بولسونارو هیچ پایه و اساسی ندارد. برزیل در سال های آینده نفت بیشتری تولید خواهد کرد و پیوستن به اوپک یک احتمال است ولی در داخل شرکت نفت صحبتی از آن نبوده است. پیوستن به اوپک یعنی کاهش تولید و این در شرایط فعلی برزیل هیچ معنایی ندارد.

منبع خبر : میز نفت

پر بازدیدها
آخرین اخبار