سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | 19 March 2024
نایب رئیس شرکت نفت کویت :

کویت صادرات نفت به چین را افزایش می‌دهد

کویت قصد دارد صادرات نفت خام خود را به چین تا بیش از ۶۰۰ هزار بشکه در روز در ۲۰۲۰ افزایش دهد.

به گزارش تجارت نفت ، شیخ خالد الصباح، نایب رئیس شرکت نفت کویت در بخش بازاریابی جهانی گفت این کشور قصد دارد صادرات نفت خام خود را به چین تا بیش از 600 هزار بشکه در روز در 2020 افزایش دهد.

وی میزان صادرات فعلی نفت کویت به چین را مشخص نکرد. تولید نفت خام کویت در ماه اکتبر 2.65 میلیون بشکه در روز بود.

 صادرات گاز طبیعی مایع کویت به چین تا بیش از دو میلیون تن در سال افزایش یافته و حدود 40 درصد کل صادرات آن را تشکیل می دهد.

 الصباح تاکید کرد کویت چین را یکی از شرکای استراتژیک اصلی خود می داند.وی به همکاری با شرکت پتروشیمی چین (گروه سینوپک)  در زمینه انرژی اشاره کرد.

 صادرات نفت کویت به خاطر مشارکت آن با چین مخصوصا گروه سینوپک به طرز قابل توجهی افزایش یافته است. الصباح به افزایش صادرات نفت کویت پس از باز شدن دفتر نمایندگی شرکت نفت این کشور در پکن در 2005 اشاره کرد و اضافه کرد که تفاهم و حمایت دو طرفه کلید موفقیت این مشارکت بوده است.

 همکاری شرکت نفت کویت و شرکت سینوپک چین شامل بخش های زیر ساختی نفت مثل استخراج و پالایش به علاوه صادرات مشتقات نفتی، بازاریابی، توسعه تجارت، سرمایه گذاری و عملیات های مشترک می شود.

 شیخ خالد الصباح همچنین اشاره کرد که شرکت نفت کویت قصد دارد یک پالایشگاه جدید با نام پالایشگاه زور بسازد که بر طبق استانداردهای بین المللی طراحی شده و ظرفیت کامل آن حدود 615 هزار بشکه در روز است تا به این ترتیب نیازهای انرژی کویت را تامین کند.

پر بازدیدها
آخرین اخبار